Mit kell tudni a keresőoptimalizálásról és magáról a SEO-ról?

Nem túlzás azt állítani, hogy az élet ma már a digitális térben zajlik, hiszen ott szórakozunk, ismerkedünk, játszunk, vásárolunk és eladunk. Aki pedig az eladást komoly szándékkal űzi, annak a SEO nem ismeretlen fogalom. Nézzük meg, mit kell tudni a keresőoptimalizálásról! Maga a kifejezés az angol Search Engine Optimization fordítása. Arra a folyamatra utal, amikor egy weboldal anélkül kerül a keresőoldalak tetejére, hogy fizetne ezért. Hogy a folyamatot megértsük, vegyünk egy példát, akár a jelenlegit! Ha valaki a keresőoldalon beüti a mit kell tudni a keresőoptimalizálásról kulcsszavakat, máris felsorakozik az ilyen szolgáltatást nyújtó, illetve az online marketing ezen ágával foglalkozó cégek listája.

Az átlagérdeklődő az első oldal találatait fogja szemrevételezni, de egészen biztosan csupán a lista első néhány weblapja számíthat arra, hogy rákattintanak. Evidens tehát, miszerint a cél az, hogy egy honlap minél előkelőbb helyet érjen el ebben a komplex rendszerben, hiszen ez látogatókat, potenciális vásárlókat vonz oda. Mit kell tudni a keresőoptimalizálásról? A SEO marketing elősegíti egy cég internetes megjelenését, mégpedig a leghatásosabb formában. Mit kell tudni a keresőoptimalizálásról annak, aki internetes áruház megnyitásán gondolkodik?

Elsősorban olyan webhelyet készítsen, ami a felhasználók igényeit szolgálja és az optimalizálásnak a felhasználói élmény javítására kell irányulnia. Ez egyszerűen azért fontos, mert a Google keresőmotorjai igen szigorú szempontok szerint pásztázzák a honlapokat és ma már szigorú büntetésben részesítik a nem megfelelő tartalmakkal rendelkező oldalakat. A keresőmotorok ugyanis ma már nemcsak kizárólag az alapján rangsorolnak egy weboldalt, hogy az adott kulcsszó mennyire van belezsúfolva. Ez egy lényeges része annak, hogy mit kell tudni a keresőoptimalizálásról, ami ma már valóban csak a minőségi tartalmakon alapulhat és ennek egyik legtisztább eszköze az új szöveges tartalom.

Ezzel a mondattal már át is eveztünk a tartalommarketing témakörére, ami pont azzal foglalkozik, hogy olyan értékes írásokkal töltse meg portálunkat, amelyek a keresőoldal elemzésekor a lehető legelőkelőbb helyekre repíthetik. Mit kell tudni a keresőoptimalizálásról annak, aki a tartalommarketinggel foglalkozik? Bizony mindent, ugyanis az érdemi rész nem születhet a szabályok, illetve módszerek alkalmazása nélkül és persze ez fordítva is igaz. Fontos kihangsúlyozni azt is, hogy a keresőoptimalizálás nem hoz azonnali látványos eredményeket, inkább amolyan lassú víz partot mos stratégiáról beszélünk, azonban egy webhely hosszú távú sikerességéhez és fejlődéséhez mindenképpen elengedhetetlen az alkalmazása.