Munkahelyi konfliktus? Kérd a munkaügyi mediátor segítségét!

Változó világunkban az emberek egyre több konfliktussal, megoldásra váró problémával találják szembe magukat, amelyeknek megoldásában, sok esetben segítségünkre lehet egy mediátor. Ez a lehetőség a napjainkban oly aktívan fejlődő és változó sportéletben is adva van, amikor bizonyos problémás helyzetek, megoldásában kérhetjük egy sport mediátor közbenjárását.

A sport világában konfliktusok alakulhatnak ki a csapattársak, a sportoló és az edző, ugyanakkor előfordulhatnak vitás helyzetek a sportszövetség és a sportoló, a bírók és a sportszövetség között. A sport mediátor ugyanakkor segítséget nyújthat a szerződésekből eredő vitás kérdések, mint például a sportoló és egyesületek között vagy a támogatási szerződésekből eredő viták megoldásában.

Konfliktus helyzetek azonban kialakulhatnak a sportolók és a szponzorok, de akár a csapat és a szurkolók között is. A sport mediátor elsődleges szerepe, hogy a problémák gyorsan és zökkenőmentesen megoldódjanak, ezáltal a sportoló és csapat a felkészülésre, az eredményre koncentrálhasson.

Megoldásra váró problémák azonban nemcsak a sportéletben merülhetnek fel, hanem a mindennapi munkánk során is. A munka az ember napjának egyik legtöbb részét tölti ki, így a konfliktusok szinte elkerülhetetlenek.

Ezekben a vitás kérdésekben lehet segítségre a munkaügyi mediátor személye, akinek jelenlétében megbeszélésre kerülhetnek a vitás, kérdések, hiszen mind a két félnek, vagyis a munkáltatónak és a munkavállalónak is érdeke, hogy megőrizzék a jó hírnevüket a piacon, amit a kiszámíthatatlan, évekig tartó munkaügyi perek csak rontanának.

A munkaügyi mediátor azonban széleskörű rálátással kell rendelkezzen, hiszen megoldásra váró kényes helyzetek nemcsak a munkáltató és a munkavállaló között alakulhatnak ki, hanem a munkáltató és a szakszervezetek között is, például érdekérvényesítésből is, aminek gyors és problémamentes megoldásában szintén kérhetik a segítségét. A munkaügyi mediátor tehát segít a problémák gyors megoldásában úgy, hogy mindkét félnek elfogadható legyen.